Årsmøte Bergen Viseforum og Visekveld med åpen scene
Vi inviterer til årsmøte i Bergen Viseforum for nåværende og tidligere medlemmer. Det gledelige framover er at den tidligere Bar Barista-kjelleren har åpnet igjen og vi skal bruke den framover. Hva skal vi bruke den til? Bli med å finn ut av det. Agenda : Godkjenning av årsrapport Godkjenning av regnskap Godkjenning av nytt styre Samtale om plan for høsten Eventuelt Servering av mineralvann og pizza. VELKOMMEN! Klokken 19:00 blir det visekveld med Marte Melheim som hovedartist + Åpen Scene. Marthe Melheim er en bergensk artist med føtter godt forankret i vise og pop, inspirert av tonalitet fra folkemusikk. Hun har bakgrunn som kordirigent med forkjærlighet for flerstemt sang og tette klanger, og som slampoet med både alvorlige og humoristiske tekster. Høsten 2023 slapp hun sin første singel; julelåten "Lys i vinduet" og hadde hele Kor i Øygarden med på morgensendingen til NRKs God morgen Hordaland desember 2023. Flere kor har tatt «Lys i vinduet» inn i sitt julerepertoar, og låten har vært spilt på NRK P1 Hordaland hver desember siden 2023. Marthe Melheim har denne våren jobbet med nye låter og denne kvelden blir det altså utprøving av helt nytt materiale. Du får en lavmælt, jordnær og ekte blanding av visefortellinger på gitar, piano og slampoesi, alt på norsk. Foto: Eivind Jul Wibe Fiksdal
